Laily & Tugimun - Family Stories
"Episod Perjalanan Kehidupan Kita"
By: Ayah n Mama

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Friday, 4-Dec-2009 12:00 Email | Share | Bookmark
Langkah pertama menuju DEWASA...

Tukar seluar ke kain pelikat.
"Naik atas katil ni"..!
Peluh sejuk dah keluar.
Alamak..doktor dah datang!?
Sapu iodin..sejukkk...!
1st injection..!
Dktor buat apa kat aku nyer...??
Meleding badah tahan sakit?...
Gunting dah ready...
Aduhhh....cepat la siap.!
Dr Syed yang cekap...
Lap air mata tu..
Mama yg melihat operasi dari awal hingga akhir..
Airmata lelaki..!
Dah siap...
Jom balik..
Tripot yg amat berguna.
Cebisan Anu,Cotton Bud,Olive Oil dan Jeli Gamat.
Akhirnya Ayah belikan PS2.!
Hilang rasa sakit tu..
Terus main...
Janji ayah tertunai...
Tripot ni lah yg akan membantu HAziq selama seminggu..?
Selamat melangkah ke alam DEWASA
 
Seperti yang telah dijadualkan,ayah & mama amik cuti hari ni utk Haziq mengharungi hari yang penuh bermakna buat seorang LELAKI.
Kami dah berada di Poliklinik Al Hikmah sebelum 10.00pagi...daftar,makan ubat dan menunggu doktor yang lewat tiba akibat hujan,sampai kul 11.00 pagi.
Mama bertugas sebagai "penenang" utk Haziq yang agak takut2 kat atas katil tu.Lagipun dia malu ngan pembantu2 doktor tu yang semua perempuan.
Ayah hanya setkan Video dan jadi Fotografer jer.Lagi pun nak bagi Mama tengok proses tu dari mula sampai akhir.Ayah pun tak amik foto yang "SENSITIF" banyak.Kalau ada pun tak leh load kat FP nih.Semua tu utk tontonan Haziq sendiri jer nanti.
Walaupun tak rasa sakit sangat(agaknyer la),tapi Haziq menangis teresak2 jugak.Walaupun dulu pernah terkoyak dibawah dagu,pun kena injection dan 5 jahitan jugak..oleh Dr yang sama.
Operasi yang lebih 30 minit tu pun selesai.

Sampai rumah,ayah gunakan tripot kamera ayah sebagai tempat gantung kain.Nasib baik ada beli tripot tu..kalau idak,jenuh lah ayah me mikior..camna nak gantung kain kat tengah ruang tamu tu..???
Lepas Zuhor,ayah n mama bergegas mencari PS2 ke Sri Muda,call Murnisham dll.Akhirnya pergi ker Plaza Shah Alam,S9 ke tingkat bawah.Dapatlah PS2-NTSC version(Japan) ngan Game CD=12 keping semuanyer RM 470.00....!!
Sampai rumah,terus main game...merengek pun dah tak de...AMINNN......
Sebelah malam,telefon Fawas kat kampung....Wah..ayah dengar bukan main bagus lagi bagi semangat dan motivasi kat Fawas...siap berlawan,sapa yang paling sikit menangis.Apa2 pun citer PS2 dan remote keta jadi topik malam tu.Esok selepas Fawas bersunat,nanti sambung citer lagi...hehehe

Utk Haziq....TAHNIAH dari ayah....
Utk Mama....jangan risau sangat...semuanyer akan OK....
Utk anak2 yang lain.....boleh lah tumpang main PS2 tu....TV ada 1 jer....kuranglah masa ayah nak tgk ASTRO lak..??!!

..(Ayah)....






















View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net