Laily & Tugimun - Family Stories
"Episod Perjalanan Kehidupan Kita"
By: Ayah n Mama

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Monday, 7-Sep-2009 09:30 Email | Share | Bookmark
Menjenguk rumah@Tg.Malim.

Mencari bunga.
Jumpa bunga kering.
Dtg bersama pasangan..
Laman rumah jiran yg "leak" tu semak..
1)-Bergegas awal pagi dari Shah Alam kul 7.00am,sebab dah janji ngan penyewa dan dia kena g sebelum 9.45am.Biasanyer amik masa 2 jam juga nak sampai situ,tapi pagi tu jln masih lapang,kita sampai dalam kul 8.15am.
Sementara melihat rumah yang bocor(syiling dan sinki bocor-komplen dari penyewa) tu,ternampak sepasang burung di laman jiran tengah bercanda.Dengan perlahan ambik kamera dan mendekati sehingga ke tepi pagar.

2)Kebocoran disebabkan oleh paip jiran yang "leak",kata adik plumber yg buat penyiasatan.Ayah dan Mama pun buat komplen kat tuan rumah sebelah....Setelah ber "ding-dong" ngan tuan rumah dgn berbagai alasan,dia tak nak bertanggungjawab utk repair atau menanggung kos pembaikan sekiranya ayah yg betulkan.....!!???Ini yg membuat ayah naik "hangin"..?
Siap cakap,kerosakan tu bukan salah dia.Dan cuma boleh berkongsi kos pembaikan ngan ayah..!!!satu statement yg kelakar..

Masalah nyer,wajarkah ayah yg terpaksa menanggung kerosakan akibat kebocoran yg disebabkan oleh paip rumah dia yg "leak"...??.Sungguh tak masuk akal betul.Siap pesan kita ikut undang2,kerana takut ayah bertindak "ganas"...(Dengarnya dia sorang lecturer kat Kolej..Inikah tahap pemikiran sorang lecturer...?).
Sabo jer lah bulan2 posa ni....

Lepas raya ni tau lah ayah buat "sesuatu"...kita kan engineer....


...(Ayah)....







View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net