Laily & Tugimun - Family Stories
"Episod Perjalanan Kehidupan Kita"
By: Ayah n Mama

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Sunday, 23-Aug-2009 08:30 Email | Share | Bookmark
Belalang Kunyit.

Belalang kunyit.!?
Pernah dengar kawan makan belalang ni...
Kat kampung selalu jumpa bawah daun pucuk ubi..
Jumpa di rumah Acu
Lepak kat pokok anggur.
Masih anak lagi.
Kali ni giliran belalang kunyit(panggilan kami kpd menatang ni) punya FP lak...antara pengunjung laman sekangkang kera kita.Memang selalu nampak belalang ni lepak kat depan rumah,tapi biasanyer tak sempat nak shoot.
Hari ni selepas balik dari Bazar Ramadhan,ternampak sang belalang dan terus amik D60....

Nota;"Sayang" semalam ikut ayah dan Haziq ke surau utk terawikh,tapi sampai jer kat surau,dia takut tengok orang ramai dan berundur.Kami ingat dia balik kerumah semula (dalam 100 meter jer),tapi selepas tu Mama tak nampak "sayang" dah..Mana agaknyer dia..Adakah tersesat..?? atau kena buli ngan kucing2 lain disepanjang jalan..?

24/8/09
"Sayang" dijumpai semula disurau.Mungkin ramai"kawan" kat situ menyebabkan dia tak teringat rumah atau banyak sisa makanan kat surau selepas berbuka puasa menyebabkan dia tak kisah kalau tak balik.Bertuah punya kucing..!Tapi dia ikut Haziq balik rumah selepas solat terawikh.....
...(Ayah)...





Yang ini kami jumpa dilaman Acu,di pokok anggur nya.(30/8/09)




View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net