Laily & Tugimun - Family Stories
"Episod Perjalanan Kehidupan Kita"
By: Ayah n Mama

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Friday, 12-Jun-2009 03:30 Email | Share | Bookmark
Rumah api Bukit Malawati.

Rumah api dan balai cerap.
Lighthouse.
Pemandu nelayan diwaktu malam.
Gadis dan lotong..?
Bg makan sayur kacang panjang.
Jinak ...!
Penjual makanan beruk/monyet.
Lihatlah aku..ganas tak?Hensem dah ala2 Beckham...!
Gondol pokok tu dek monyet.
Dibawah pokok angsana.
Mentarang tahan lama macam kerang juga.
RM 5/kilo...
Gerai ni ada Lokan sekali..sendiri kutip.
Kuala Selangor memang laluan wajib balik kampung.Tapi kali ni tak rushing nak balik,dan kebetulan bukan hujung minggu bolehlah bawak keta naik atas.Kalau hujung minggu kena parking bawah dan disediakan tram utk naik dan turun kerana ramai org.Parking kat atas terhad.
Kami tak pernah naik sampai atas pun.Inilah pertama kali naik.leh kerana sekarang musim panas dan jerebu,tak nampak pun Selat Melaka.
Hanya monyet/lotong dan haiwan yg seangkatan dengan nyer je ada kat situ-aktiviti beri makan monyet....

Sebelum sampai kampung,singgah beli mentarang utk BBQ esok(konon nyer) yang banyak disepanjang jalan TG.Karang-Sg Besar...Anda pasti jumpa banner kaler merah ni..


...(Ayah)....









View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net