Laily & Tugimun - Family Stories
"Episod Perjalanan Kehidupan Kita"
By: Ayah n Mama

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Sunday, 7-Jun-2009 12:00 Email | Share | Bookmark
Flora n Fauna@Fraser Hill

Morning Glory kat Gap.
Hijrah sang anai2.
Pakis gajah
Dah lupa nama dia..kt. kg. warna merah.
Selebar 3m-radius
Pucuk paku gajah.
Macam buga tiruan lak..
Biasa tengok kan..?
Jumpa ni kat tepi padang golf
Di laman banglo.
Merah menyala..
Ditebing jalan akar pokok menyusur.
Kat CH banyak ni...color lain jer.
Dalam trail yg kurang cahaya...besar sikit.
Empulur akar/rizom halia hutan
Refleksi cahaya ke daun paku pakis
Bunga halia hutan 1
Paku pakis yg reput.
Pakis yg masih segar.
Bunga halia hutan 2
Kudup bunga halia hutan.
Rotan kut..?
 
 
Okid Hutan kat kandang kuda.
Corak dan warna yg jarang jumpa.
Pucuk pakis-jenis kecil
Lumut di akar pokok.
Spesis senduduk.
Tak pasti...??!!tapi nampak natural
Kuning menyerlah..
Pucuk pohon menjalar
Bunga tunbuhan renek
Unggu anggun
Merah kuning
Terbang ditiup angin
Merah menyala
Halus menghelip...!!
Koleksi flora dan fauna sepanjang berada di FH,kebanyakan nya sewaktu menyusuri TRAIL yang disediakan oleh FH-Majlis Daerah Raub.
Tak lah banyak yang pelik2,tapi utk pelajaran dan pengetahuan anak2,suma nyer ayah amik gambar.Mungkin boleh dijadikan rujukan apabila depa memerlukan nanti,terutamanyer kalau ia berkaitan dengan pelajaran sekolah.

...(Ayah)....











View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net