Laily & Tugimun - Family Stories
"Episod Perjalanan Kehidupan Kita"
By: Ayah n Mama

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Monday, 4-May-2009 12:03 Email | Share | Bookmark
Pencarian CRYPUS...?(Mama kata...).!

Inilah bunga yg dicari...
Telipok 1
Apa yg tak kena...!!??cuba teka.
Buah Ciku sebesar Epal Fuji
Telipok 2
Nama bunga tak pasti,dah cari kat internet pun tak jumpa apa nama bunga ni..?
(Jenis menjalar).Mama kata namanyer "(kripes)".
Semasa embah datang kesini bulan lepas,dia nak pokok ni sebab bunga nyer berbau wangi terutama di tengah malam.Embah nak tanam kat kampung.
Oleh kerana bunga ni tak berapa "glamor" utk di tanam,maka susahlah nak cari anak benih nyer.Sambil2 pusing nursery cari bunga ni,sempatlah shot gambar2 yg menarik.Tak jumpa jugak semaian nya.Kecuali pokok kesidang atau Kerak Nasi? yang berbau macam pandan tu...
Akhirnya ayah terpaksa potong batang pokok depan rumah tu utk disemai dulu.
Harap2 boleh tumbuh....

Nota:Bunga pink tu sebenarnya kelayuan tak bersiram...sebab tu dia terjelepuk@terlentuk kebawah.Biasanya bunga dia akan menghala ke atas..

23/7/09
Melalui GardenerLayman nyer fotopages hari ni (gardenerlayman.fotopages.com),akhirnyer ayah tau apa nama bunga ni...
Nama saintifik nyer ialah RANGOON CREEPER.....
Bunyi hampir sama..ejaan nyer pun salah..

...(Ayah)...







View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net