Laily & Tugimun - Family Stories
"Episod Perjalanan Kehidupan Kita"
By: Ayah n Mama

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Thursday, 25-Dec-2008 12:00 Email | Share | Bookmark
Cuti Krismas 1-Muzium Negara

Dihadapan Muzium
Pintu Masuk Utama
Ta' Kan Melayu Hilang Di Dunia..
Singgahsana Sultan
Replika A Farmosa
Kereta Bomba Antik DBKL
Kraf rod Aluminium
Ayaq Pancut!
Main Entrance
Batu Chandi;Ibnu Bhardan 13M
Kitab lama Melayu Champa.
Artifak dr Bijih Timah
Galeri Melayu Nusantara
Mozaik Lantai Utama
Tengkolok Agong
Gerek Tentera Jepun
Rumah Kayu.
Koc Ketapi Lama
Dari Gerai Cenderahati.
Kalerful Cicak Man..?
Alat pertukangan org Asli.
Batu Tanda...kira antik juga ni.
Dah lebih 18 tahun rasanyer tak singgah Muzium ni...Masa belajar dulu,boring2 boleh ke sini naik moto...Bukan tak nak pergi,tapi masa tu Muzium ni kurang menarik.Nak bawak anak2 kecik pun depa tak faham....!!?
Kali ni memang banyak dah berubah.....Luas,kemas dan teratur.Bangunan tambahan disekitar Main Building tu membantu mengurangkan kesesakan bahan pameran.
Lepas tu nak singgah Balai Seni Lukis Negara kat sebelah....tapi dah "CLOSED".!Macam nak buat bangunan baru?Mana pergi Balai Seni Lukis tu sekarang ni ha..?!

...(Ayah)...













View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net