Laily & Tugimun - Family Stories
"Episod Perjalanan Kehidupan Kita"
By: Ayah n Mama

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Saturday, 6-Sep-2008 19:00 Email | Share | Bookmark
Buah enau @ kolang-kaling...?!

Buah enau ditambah perisa sirap ros
Nampak menarik....!!!
Pagi tadi semasa singgah ke Pasar S6,mama jumpa buah ni.Rasa dah lama tak makan,teringin pulak..Kalau tak silap,kitaorang (Jawa) panggil buah "kolang-kaling".Mama nak bagi campur sirap ros sikit supaya "presentable" sikit..Kalau idak macam buah nipah.,putih jernih jer macam nata de coco,tak menarik.
Lepas berbuka,Haziq pun beriya2 nak rasa.
"Macam sedap jer..>!!!" kata Haziq.
Mama pun dengan bangganyer bagi sebiji kat Haziq dan makan.....tak lama lepas tu.."Huek...!!!...........tak sedap ler mama...!!!".Buah apa ni ma......???
Sebenarnya bukan tak sedap,tapi "rasa baru" buat Haziq....manis2,lemak2 sikit...bagi ayah dan mama...macam tu lah rasa buah enau...Sekarang pun kat kampung dah tak de hidangan ni masa raya,tak macam dulu2..mesti ada yang buat "kolang-kaling"...

...(Ayah)....


View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net