Laily & Tugimun - Family Stories
"Episod Perjalanan Kehidupan Kita"
By: Ayah n Mama

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Sunday, 8-Jun-2008 10:00 Email | Share | Bookmark
Rumah Embah.....siap..!!

Dari jalan utama
Verandah...
Belakang-kanan
Belakang rumah
Pintu masuk belakang.
Agak2 rumah tu dah berbentuk,embah pun dah tak sabar nak duk rumah sendiri selepas beberapa bulan "menumpang" rumah anak kat kiri dan kanan.Wak Min pun tak habis mengecat seluruh rumah tu lagi.Ayah pun sempat mencuci dalam rumah tu sempana balik kampung masa hantar Ayong balik ke asrama.Kemas la sikit2 harta2 embah yang tersadai kat rumah Wak Min.
Cadang nak kenduri dalam bulan Jun ni jugak,tapi terpaksa ditunda ke bulan Ogos sebelum bulan puasa,sempena cuti sekolah nanti.
Komen Sofia;" Ayah..rumah embah ni cantik la....."
Memang la lebih cantik dari rumah kita.....ada bilik air besar,kitchen cabinet baru,tile berkilat.....
Cuma ada beberapa hal lagi nak kena buat,macam nak tambak halaman,sebab rumah tu dibina atas/tinggi sikit dari tapak asal.Pokok2 lama ada yang perlu ditebang.Nampak la lapang sikit.Lagipun pokok sawit sekeliling rumah tu pun dah cukup kut....?
Kayu2 lama masih ada dibelakang rumah lagi tu..Mungikin ayah boleh bawak balik sikit2 mana2 kayu yang muat masuk keta tu.hehehe...

...(Ayah)...





View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net