Laily & Tugimun - Family Stories
"Episod Perjalanan Kehidupan Kita"
By: Ayah n Mama

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Sunday, 16-Mar-2008 10:00 Email | Share | Bookmark
Rumah Embah.....sedang dalam pembinaan.

Ruang Utama
Dari Hadapan
Ruang Utama dan Veranda
View dari belakang-kanan
Kerangka Bumbung.
Bilik Termenung lama.
Ruang Dapur
Bilik Mandi-Kolah
Dapur-dari belakang
Hasil kerja/tangan dan titik peluh sendiri tak ada lar kat rumah embah ni,pasal semua di kontrak kan.Ayah cuma tolong kemas jer dari masa ke semasa kalau balik kampung setiap bulan.Pada masa ni ayah dan ambik "barang" yang berharga dan bernilai..iaitu anak tangga rumah.Niat dan cadangan nak buat pangkin atau bangku jer.Ada kayu2 lain yang berat@chengal,tapi keta Unser ayah tak muat la nak bawak balik Shah Alam.Banyak kayu yang dah reput atau sisa-sisa kayu yang diguna semula untuk kekuda rumah dan frame pintu ayah dan asingkan dan bakar.Banyak lagi kayu2 yang masih elok dilonggokkan ditepi rumah.Hasil dari kayu2 tersebut,Wak Min dah buat stor baja dia,Wak Ni dah buat tandas luar nyer.Ayah kata,tandas Wak Ni ni esklusif sunguh....tiang dan dinding pun pakai kayu cengal....!!!!
Kalau ada peluang ayah nak buat wakaf dari kayu terpakai tu utk rumah ita kat Shah Alam.Kena sewa lori tu nak angkut kayu tu semua.Paling tidak 6" punya tiang rumah kena bawak 4 batang.Yang lain2 kayu kecik jer utk kekuda/atap dan lantai wakaf tu nanti.Tukang buat dah jumpa dah.....

...(Ayah)...






View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net