Laily & Tugimun - Family Stories
"Episod Perjalanan Kehidupan Kita"
By: Ayah n Mama

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Friday, 12-Oct-2007 10:00 Email | Share | Bookmark
1 Syawal-Selamat Aidil Fitri 2007

Sedang tunggu yang lain sampai.
Anak2 pun dah siap..
Sarapan raya lar..
Anak2 ngan baju raya
Dah kumpul suma..
Anak2 tgk duit raya.
Keluarga Wak Ni
Keluarga Ayah dan Embah
Ayong..
Nana...
Haziq..
Adik pun nak minta maaf..
Mama n Ayong
Nana Nn Mama
Haziq....n Mama
Adik pun,.. maaf yer ma..?!
Mana n Ayah..
Kat rumah Wak Min
Sofia kira duit...
Wak Man dan Embah..
Tahun ni adalah yang terakhir beraya di rumah pusaka embah lanang ni.Sebab banyak zink dah bocor,kayu dah reput..Embah wedok pun tinggal sorang2 dah.Tak larat nak naik atas mengemas rumah.Selalunyer,tunggu kami balik baru atas tu berkemas sebab nak tidur malam.Adik beradik dah bagi proposal utk roboh/bukak rumah lama dan buat rumah bawah(rumah batu).Perbincangan dibuat masa raya ni sebab suma rang berkumpul kecuali Wak Pan jer yang tak balik.
Lepas bermaafan ngan embah bermula dari Wak Ni,sampai ayah dan Acik Jun,lepas tu baru masing2 bermaafan mengikut keluarga masing2.Memang penuh la kat bawah sebab cucu dah ramai + dah besar2 sumanyer.Kalau anak2 memang tak cukup tangan nak pegang duit raya.Begitu jugak ayah ,kena sediakan banyak sampul....!!!!!
Sebab aktiviti bermaafan ni setahun sekali jer...,anak2 pun tak tau nak cakap apa..?Cuma yang bersungguh2 ialah Sofia....."Adik mintak maaf yer...."katanyer...Suma orang ketawa tengok gelagat dia....
Semenjak Atuk dan Opah dah tak de,raya kurang meriah dah...Yang tinggal cuma embah sorang jer....
Persiapan nak raya memang family kami kena buat preparation nak raya.Yang lain biasanyer sampai malam raya.Kecuali ada famili Wak Li dan Kak Lina.(bab masak memasak dia terrer..).

...(Ayah)....





View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net