Laily & Tugimun - Family Stories
"Episod Perjalanan Kehidupan Kita"
By: Ayah n Mama

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Thursday, 11-Oct-2007 18:39 Email | Share | Bookmark
Menjelang Aidil Fitri 2007

Jarang2 ada pelangi sebelum maghrib.
Mungkin pelangi pun nak raya esok..
Sempat potong rambut .oleh Kak Pijah
Lepas training katanyer..Try tengok!?
Aktvity malam raya..Bungapi.>!!i
Cucu2 embah dah ramai.
Tak berani main mercun,duk jauh2.
Famili kami biasanyer antara yang terawal balik kampung.Yang lain,last minit baru sampai.Sekarang ni dah jadi rutin tahunan lak.Kebetulan Atok dan Opah dah tak de...so kita balik bendang jer.Kat rumah Ucu Ani pun,dia sebok ngan keluarga bendang dia(rumah mak Ucu Misai).
Acara tahunan ialah main bungapi.Kalau nak main mercun,kena tumpang mercun abang Aki dan Ninit.Lagipun Haziq masih takut ngan bunyi mercun,sebab ayah tak biasakan@belikan mercun.Cukuplah setakat bungapi jer.....
Kalau bungapi yang besar2 pun akhirnyer ayah jugak yang tukang cucuh....
Masa ayah kecik2 dulu,kena kumpul duit sendiri untuk beli mercun atau bungapi.Sebulan sepanjang Ramadhan menjual ais ketul,kena mengambil/beli ais di pekan selepas balik sekolah-naik basikal jer 6km pergi dan balik....
kemudian berjual di simpang kampung/tepi jalan sampai maghrib.Sehari boleh untung RM 1 jer.Sebulan bolehlah dapat RM 30.Lepas tu belanja sakan beli mercun dan bungapi kesemuanyer..Itulah kepuasan namanyer,tapi embah dan kakak tak setuju sangat.Teruk2 kerja sebulan,bakar mercun dan bungapi ..suma hangus dalam satu malam.....Baju raya still mintak kat embah jugak....!!!hehe,.....

Nota;
Kalau nak bagi puas tengok bungapi..Pergilah Putrajaya.....ada competition lagi.....

...(Ayah)....



View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net