Laily & Tugimun - Family Stories
"Episod Perjalanan Kehidupan Kita"
By: Ayah n Mama

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Saturday, 15-Sep-2007 00:00 Email | Share | Bookmark
Sepanjang Ramadhan 2007....

Haziq tak nak makan sahur
1st day berbuka puasa
Rasa nak makan semua..
Siap2 utk masak berbuka
Trial resepi baru mama
Adik makan dulu yer...(berbuka)
Kerja keras ni kut....?
Nana dan Haziq ni macam kembar.Kalau sorang demam,sat lagi berjangkit lah.Kalau sorang tak puasa,yang lagi sorang pun tak nak puasa.Tahun ni Haziq dah darjah 1 dan nak berpuasa pulak.Tahun lepas boleh dikira hanya beberapa hari jer berpuasa.Alhamdulillah.....Nana pun tak de masalah nak puasa jugak.Kalau idak,sanggup dia buka puasa semata2 nampak Haziq makan sesuatu.
Semangat yang Haziq tunjukkan memang memberi mama semangat nak masak sedap2 makanan kegemarannyer.Haziq ni memilih sikit tang makanan.Nana paling senang dikejutkan.Haziq pulak masa puasa siang sampai terawikh..OK,cuma bila masa dikejutkan sahur,suka ngamuk2 tak nak sahur.(Macam marah kalau kena kejutkan sahur).
Sepanjang ingatan ayah,Haziq dan Nana tinggal puasa 4 hari jer...(Nana pulak dai boleh tahan sampai berbuka,tapi kalau nampak Haziq bukak puasa kerana "tak tahan",dia pun akan merenggek nak buka puasa jugak.)
Sebelah malam,Haziq ikut ayah pergi surau bertarawikh.Mama belum dapat pelung kerana masih ada si kecil-Sofia.Tunggulah dia besar sikit kut..?!
Ayah upah RM 3 setiap sehari dapat habis kan puasa.(Itu duit belanja harian sekolah dia jugak.).Tapi duit terus ayah masukkan dalam akaun masing2 termasuk duit raya yang depa dapat.So ....tak de lah UPMH..!! sangat,pasal tak rasa pegang duit sendiri.
Bila tak de aktiviti hujung minggu tu...bleh lah mengacau mama kat dapur....hehe..
Tahun depan ayah ambik banyak gambar lagi sepanjang Ramadhan.


...(Ayah)... .


View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net