Laily & Tugimun - Family Stories
"Episod Perjalanan Kehidupan Kita"
By: Ayah n Mama

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Tuesday, 22-Jul-2008 01:16 Email | Share | Bookmark
Sofia's - 1st sketch of Ayah..

Sofia lukis diri sendiri...Ejaan nama salah...!
Lukis AYAH ker AYAM...?
Ejaan AYAH yang telah dibetulkan
Ketika berehat selepas makan malam, sambil menonton Buletin Utama TV3, anak ayah yang kecik memang tak tak leh berenti cakap memerlukan perhatian.Oleh kerana sedang melihat berita,maka kuranglah perhatian ayah terhadap anak ayah yang kecik ni.Tau2 dia ambik buku nota kecik mama yang biasanyer mama tulis barang dapur yang habis nak kena beli kat Tesco atau Pasar Tani Stadium.Sambil mengacu2kan pensil ke muka,badan dan kepala ayah..Rupa2 nyer dia melakarkan wajah dan tubuh ayah.....Setelah siap dia tunjukkan kat ayah....
"Lukisan ayah dah siap....!!" katanyer menarik perhatian ayah.
Ayah tersenyum dan tersengeh kerana dia dah pandai nak sketch orang.Inilah pertama kali ayah nampak dia melakarkan ayah.Ayah consider as 1st sketch hasil tangan dia sendiri.

Komen lakaran.....
1)Memang kepala ayah tak de rambut...BOTAK@rambut pendek...
2)Siap lukis tetek ayah dan bulu dada sekali......(Ayah selalu pekena dia utk hisap tetek ayah yang berbulu ni kalau dia kata nak mintak susu...).
3)Perut ayah yang dah mula buncit..!!!
4)Lakaran kaki dia tak refer badan ayah,dia buat sendiri..imaginasi la tu....Sebab tulah jari ayah ada 3 jer....Kebetulan dia eja "AYAH"...jadi "AYAM"....Mama ketawa besar.Kemudian ayah betulkan ejaan dia....

Bila dah kecoh pasal lakaran Sofia ni...maka Haziq pun seboklah nak buat lakaran Mama pulak.....Hai...masing2 nakkan perhatian gamaknyer...LAYAN...jer ler.....

...(Ayah)...


View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net