Laily & Tugimun - Family Stories
"Episod Perjalanan Kehidupan Kita"
By: Ayah n Mama

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Friday, 18-Jul-2008 09:30 Email | Share | Bookmark
Auntie Kopitiam-Kuala Selangor

Lokasi=Pekan Lama K.Selangor
Susunan salah satu sudut kedai
Dapur terbuka-Lapang dan tenang
Premises;Class A dan WIFI ready
Warna Tema; Coklat....!
Perjalanan emergency ke Seberang Perak kerana menziarahi kematian Arwah Abang Nan. Selepas menghantar anak2 ke sekolah, kami berdua meneruskan perjalanan ke kampung.Dalam kereta ayah tanya mama,"nak sarapan kat mana..?"
Mama propose makan kat restoran sini.Sampai di K.Selangor,kita pun singgah sini.Waktu masih awal pagi,hanya beberapa org tengah bersarapan.Ayah ingatkan restoran biasa jer,rupa2 nyer restoran ni mendapat pengiktirafan premis bersih kelas A,ada WIFI servis,dan diurus oleh tuan punya kedai sendiri.Auntie owner kedai tu pun pernah mendapat penganugerahan dari Sultan Selangor,berdasarkan gambar yang terpampang di dinding kedai.Hanya ada seorang pembantu kedai sahaja.Mungkin Auntie ni buka kedai kopitiam sebagai hobi mengisi masa lapang jer kut......???
Mama beli 2 bungkus roti benggali dan kaya home made Auntie Kopitiam.
Kalau sesapa nak kelainan,bolehlah singgah sini kalau lalu pekan Kuala Selangor..
2 minggu kemudian kami singgah lagi,tapi datang agak lewat sikit dalam pukul 10.30pagi....pelanggan penuh...kali ni untie dibantu lah anak2 nyer.(agaknyer)..Kuih muih dah habis.....Oleh kerana tandas bersih,anak2 ambik peluang membuat "simpanan" di Restoren ini.
Memang tabiat anak2 ayah,..lepas "MAKAN & BUANG"...haha..


..(Ayah)... .


View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net