Laily & Tugimun - Family Stories
"Episod Perjalanan Kehidupan Kita"
By: Ayah n Mama

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Monday, 14-Jul-2008 12:05 Email | Share | Bookmark
Foto pilihan - "Album Anak2ku"

Sofia...
Belakang rumah Tok Nya..Bagan Datoh
Jeti turunkan hasil nelayan
Kat umah Tok Chu....Kg Gajah
Cendawan experimen ayah..
Tang gunting2 memang pia suka..
Foto2 ini adalah dari koleksi folder "Album Anak2 ku".Tak suma foto akan di upload disini kerana adakalanyer ia hanya difahami oleh kami sendiri kenapa foto2 tersebut diambil.nanti orang boring lak nak tengok.Ada gambar2 yang hampir sama diambil berturut2.Mungkin ianya akan berguna untuk tujuan peng"edit"an dimasa2 akan datang.
Foto 1.
Muka org baru bangun tidor.....Memang gemar berposing kalau mood bagus.
Foto2.
Tahun Baru Cina '08 kat Bagan Datoh.Style rumah bagan kat belakang ada jeti tempat punggah hasil laut.Abang dulu kerja sebagai nelayan,tetapi sejak 3-4 tahun lepas,dia dah bersara pergi laut dan menjalankan perniagaan gerai makan dihadapan rumah.Jadi,jeti ini kurang terurus.Nana dan Haziq berdua ni macam kembar...satu demam,esok nyer dua2 akan jangkit.Bergaduh dan bergurau memang perkara biasa.Mama pun naik pening ngan depa 2 org ni.Jarak 1 tahun jer...tengok lah,bukan main bagus dan akrabnyer depa ni...
Foto 3.
Orang yang selalu di rindui Nana ialah Ayong.Kalau Ayong balik dari asrama,melekat berdua.Haziq akan selalu ketepi.Sebab dah besar ni,depa dah pandai citer pasal perempuan.Budak2 laki tak leh tumpang tui....
Foto 4
Kat rumah Kg.Gajah....
Foto 5.
Aksi Sofia melihat cendawan experimen ayah.Ayah beli kit membuat cendawan dari Kajang melalui internet.Satu kit lengkap RM 50,boleh buat 7 bungkus polibeg cendawan.Saja nak tunjuk kat anak2 macamana cendawan tu tumbuh.Lagi pun anak2 memang suka makan cendawan.Kang tak tau lak camna cendawan hidup..Taunyer,makan jer..!!!!
Foto 6.
Pantang sofia kalau dapat gunting.Sementara ayah kemas tempat lain,dia dah amik gunting nak trim jugak....Pernah baju mama berlubang kena gunting kat tangan kerana baju tu terjulur keluar lengan bajunyer dari almari.......Masa tu yak de sapa2yang nak mengaku...Kes selesai macam tu jer....(tapi mama tau sapa yang buat...!!)

Jumpa lagi di koleksi yang lain....

...(Ayah)....






View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net