Laily & Tugimun - Family Stories
"Episod Perjalanan Kehidupan Kita"
By: Ayah n Mama

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Saturday, 7-Jun-2008 12:03 Email | Share | Bookmark
Pelbagai Ragam at Cameron Highlands

Gerai okid....suma sama cam kt Sg Buloh
Aksi anak2 dlm keta....
Setelah jauh perjalanan dan penat...
Pia=bukak TV, Ayah=tutup mata
Rihat jap....ptg nanti kita g pasar mlm
Tak nak tido...
Kurang 1 pasang....long story...
Pilih ma...Murah sikit jer pun..belilah jugak..
Im in PEACE...
PEACE TOO......
Burger for Dinner....Enough..?
1)Nursery jual Okid....Malang nyer nak masuk kena bayar.....Tak berbaloi masuk,kita tengok yang kat luar pun OK dah.Kat Sg Buloh boleh tengok free jer...
2) Balik lunch kita rehat jap.Sempat lelapkan mata sementara tunggu yang lain solat.Anak2 tak kan boleh lelapkan mata nyer....
3)Pasangan kasut yang di ambil foto oleh anak2.Ada 5 pasang jer.Haziq nyer kasut tak de lagi.Kasut ni terpaksa susun menegak kerana tak de ruang utk lalu dalam hotel tu.
4)Mama singgah on the way turun keTapah.Nak beli petai..RM 10/ikat,congak2 murah sikit sangat dari pasar tani Stadium Shah Alam.Rupanyer Org Asli kat situ pun dapat bekalan dari org lain.Dia ambik upah tukang jual jer....Ada Cina yang nak beli jugak beriya-iya nak dapat murah sebab beli banyak...sama.Tak layan jugak..
5)Posing standard anak2 semasa amik gambar...PEACE jer....
6) Malam tadi mama tak leh tido....rasa merenyam ,gatal2 satu badan.Tak puas hati,mama pun buat checking sekitar katil,rupanyer celah2 katil habuk segedabak tebalnyer...Sah tak de sapu ni....Bila tengok langsir pun penuh habuk.Sebab tu la budak2 ni main lagsir,habis suma org gatal hidung nak bersin.
Mama tak puas hati,turun kat receiptionist dan tanya pencuci bilik."Dah sapu kak"..katanyer.Rupanyer pekerjanyer tu adalah Orang asli kat CH.Last2,supervisor nyer yang naik bilik dan ...(silap la bangla ni),habis kena leter ngan mama.Mintak tukar cadar dan sarung bantal nyer sekali.Minta sapukan celah2 katil kat lantai dll.Bangla tu cuma boleh kata,"Dia (merujuk kpd minah org asli)tak tau kak...tak pa la ...saya ganti suma cadar dan sarung bantal"...dengan tersengih2 Bangla tu buat kerja.
Rasanyer lama dah tak de family /org sewa bilik tu.habuk dah bertimbun kat bilik tu.Tu yang buat gatal2 satu badan.Teringatlah kes ayah semalam terpaksa lap TV tu pasal banyak sangat habuk.....Bilik air lak tak de air panas waktu pagi dari 6.00am-.8.00 am.
Mungkin org serentak guna air panas mandi pagi,heater pun over capacity...langsung tak sejuk...

MORAL: Kita orang langsung tak rekemen sesapa duk kat Hotel tu,pasal lokasi terlalu hampir ngan jalan utama dan servis spt yang diciterkan kat atas.Kami suka tempat2 yang isolated sikit.ada privacy sikit.Sebelah malam asap restoren sebelah masuk bilik.Tapi mungkin sesuai utk budak2 sekolah satu rombongan kut.Hari ke-2 tu bebudak sekolah saja..Bising la sikit sampai tengah malam....Awal pagi lak ada yang salah bilik ketuk bilik kitaorang....Gangguan betulll....!!

...(Ayah)...





View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net