Laily & Tugimun - Family Stories
"Episod Perjalanan Kehidupan Kita"
By: Ayah n Mama

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Thursday, 5-Jun-2008 15:30 Email | Share | Bookmark
Pokok halau nyamuk...??, & Periuk kera

Haziq dont believe this plant can halau nyamuk....!
Mama,Haziq and Aliah...wondering this tomato plant.
Periuk kera...Ayah aiming this....!!!
Red striking color...,mama like it
This colorfull flower also for mama.
Bungalow beside Kasimanis Strawberry Farm.
Haziq agak tak percaya bila terbaca "Pokok Halau Nyamuk",lantas meminta ckamera utk merakamkan sesuatu yang pelik...Padahal pokok tu bukan sesuatu yang baru.Setiap kali ke Sg Buloh tengok pokok pasti akan ada pokok ni..tapi disebabkan dia tak pernah kisahkan pokok yang ayah dan mama tengok2 kat nursery tu,memang la tak kan tau ada pokok ni.Setiap kali ke sana dia akan sebok kan "aiskrim Indon" dan buah2 yang dijual kat sekitar nursery tu.Kat Sg. Buloh dah tak berapa glamer pokok ni....
Mama yang geram ngan pokok dan buah tomato sibuk ajak haziq dan ayong posing kat pokok tu......Agak nyer tak puas pegang buah tomato kat Tesco gamaknyer....
Ayah lak geram ngan periuk kera yang cantik tu...bukan periuk kera yang biasa tu...Jenis spesis yang terlindung rasanyer...Kat Sg.Buluh x de jual yang macam tu...Kat rumah pun dah ada satu pasu..baru juga beli dalam sebulan lepas @ RM 25...Bibik Indon yang jual kata itu spesis terkawal..Tokeh bela dari kecik,sebab amik dari hutan tak dibenarkan...Kat Cameron ni dia letak harga RM 60....nanti kita tunjukkan kecantikannya...


....(Ayah)...... .





View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net