Laily & Tugimun - Family Stories
"Episod Perjalanan Kehidupan Kita"
By: Ayah n Mama

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
[<<  <  2  3  4  5  6  7  8  [9]  10  11  12  13  14  15  16  >  >>]    [Archive]
Wednesday, 31-Mar-2010 00:45 Email | Share | | Bookmark
Rangkaian 3 pasang pengantin

 
 
 
View all 42 photos...























Monday, 29-Mar-2010 05:44 Email | Share | | Bookmark
Kenduri Besar Wak Ni

 
 
 
View all 57 photos...
















ht









ht










Monday, 29-Mar-2010 00:09 Email | Share | | Bookmark
Kak Linda Nikah

 
 
 
View all 18 photos...












Sunday, 7-Mar-2010 11:30 Email | Share | | Bookmark
Abang Ninit Nikah.

Wahhh..senyum..??
Taklimat..fahamm....!?
Tinggal beberapa ketika lagi jadi isteri.
View all 18 photos...
Selamat menjadi suami orang kepada abang Ninit.
Ayah tak dapat datang amik foto pasal ada meeting kat Batangkali hari ini.Lagipun baru semalam tau yg nak bernikah hari ni.Sempat beli coklat utk buat "buah tangan" pihak lelaki hari ni.
Foto2 oleh Mama....1st time pegang D60 utk event cam ni...Kira boleh lah.......
TAHNIAH utk MAMA....
Kenduri next week Ayah amik special nyer.....


(Ayah)....




















Sunday, 28-Feb-2010 20:00 Email | Share | | Bookmark
Memancing @ Penarek,T'Ganu.

Banyak YU...
Kepla Haruan Tasik
Amik foto..
View all 69 photos...
Cerita Perjalanan Balik.
Pagi tadi jam 8.00am baru rumah setelah perjalanan selama 12jam dari Penarek Terengganu.Singgah makan malam(tapi nasi dah habis),kita makan ikan goreng tepung,udang goreng tepung dan sotong goreng tepung ngan P2....Lepas tu balik,singgah masjid tumpang mandi dan solat.
Tengahmalam singgah lagi(ikut Jalan Jabor),pekena nasi pulak..Perjalanan terus menerus sehingga ke Genting Sempah utk isi minyak dan "bersahur".
Kat Batangkali (rumah Pak Lurah) utk bahagi2kan ikan.Singgah Peps utk solat suboh dan terus balik..........

Akhirnya ayah layan tido dari 9.45AM sampai kul 5.00 PM.Miss utk pergi kenduri kawin Shidah,Kg Melayu Subang.(Mama g ngan anak2).
Ayah sempat hantar Ayong utk pendaftaran masuk asrama SAMTAJ.

Cerita Atas Bot.
Janji pagi Jumaat naik bot,rupa2nya baru dapat tahu bot bertolak lepas Jumaat..Dah hilang akal nak buat apa lagi setengah hari tu.Lepas sarapan,ayah ikut P2 sewa mtel utk berehat.Ayah layan tidor pasal malam awal pagi tadi ayah yang drive sampai ke Setiu Terengganu.Tengahari p Masjid solat Jumaat-Masjid Permaisuri Setiu.Lepas solat terus makan dan ke jeti.
Perjalanan dalam 1 jam.Sampai2 jer kat lubuk,ingat nak mancing apollo dulu buat umpan....tapi tekong tu kata,ikan Apollo x de kat sini.Pak Lurah panas hati,terus tekong ke pantai semula utk beli umpan sotong dan kembong.Rugi dah 2 jam pergi dan balik.
Sampai tempat lubuk tu dah malam (8PM)..Bulan cerah....Depa start memancing.Ayah sempat masak nugget 2 bungkus utk semua orang.TApi tak selera nak makan banyak.Perut dah masuk angin,ayah pening dan layan tido dari kul 10.00PM sampai 2.00PAGI.
Kul 2 cuba memancing,tapi tak selesa.....lepas isi perut ngan roti,nasi putih,nugget dll.Sementara menunggu suboh,mata tak tahan dan pening,ayah naik atas bumbung bot dan tido..
Pagi2 depa dah kecoh memancing semula,ayah siang ikan kacang dan kerisi utk masak kari.Lebih kurang jer masak,makan ikan segar.Arghh..lega perut dan tak pening lagi.
Memancing dari satu lubuk ke satu lubuk......kebanyakan nyer ayah lepak jer.Nak amik gambar pun tak selesa.Kul 4 pm,balik ke darat dan sampai matahari dah nak tenggelam.

Letih nyer ya amat...!!!!!!!!!!

Yang menarik.
a)2 batang joran bersama mesin nyer telah terjun ke laut.Semuanyer P2 punya staff nyer joran.
b)Joran Holder pun satu unit ikut terjun ke laut juga.
c)Susahnyer nak buang air..pasal keliling bot org memancing.
d)Lubuk ikan kat sekeliling situ juga.Tak lepas ke laut lebih dari Pulau Perhentian pun...pi mai..pi mai...tang tu jugak.
e)Ikan Yu nampak nyer tengah galak kat area tu..Yu pun Yu lah...janji ada dapat.Ikan yang terbesar ialah Haruan Tasik=8kg.
f)Sampai jer kat rumah,berita TV tunjuk gempa bumi kat Chile...ada Tsunami lar....seram sejuk jugak pasal masa kat laut tu terbayang2 kalau Tsunami lalu....serammm....!

(Ayah)...
























[<<  <  2  3  4  5  6  7  8  [9]  10  11  12  13  14  15  16  >  >>]    [Archive]

© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net