Laily & Tugimun - Family Stories
"Episod Perjalanan Kehidupan Kita"
By: Ayah n Mama

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
[<<  <  12  13  14  15  16  17  18  [19]  20  21  22  23  24  25  26  >  >>]    [Archive]
Monday, 31-Aug-2009 18:00 Email | Share | | Bookmark
Sekitar Laman@kampung.

Anggur tempatan.
Mangga Wak Ni.
Kulat?...Cendawan?
View all 12 photos...
Pusing2 rumah Wak Ni dan Wak Min awal pagi,......ini yg ayah dapat........


...(Ayah)...

Mangga ni diambil gambar tanpa guna tripot.....kureng sikit..!!










Monday, 31-Aug-2009 15:15 Email | Share | | Bookmark
Selamat Hari Kemerdekaan ke 52....

Saat fajar menyingsing.
Awan dan fajar.
Embun terakhir gugur.
View all 8 photos...
Kami dah berada dikampung.Di khabarkan melalui sms,kawan ayah meninggal dunia akibat kanser hati(dah lebih 3 bulan terlantar).Memang tak sempat nak menziarah kerana khabarnya akan dikebumikan di Kelantan.
Ajal dan maut ditangan Tuhan,tidak terlewat atau tercepat walau sesaat pun.....!
Moga roh nya dicucuri rahmat....Amin.

...(Ayah)...

(Kemerdekaan disambut depan TV jer,siaran langsung dari perkarangan Parlimen...)

Nota;
Akibat dari aktiviti berbasikal ini,adik minta ayah belikan dia basikal pulak.....dah seronok pusing keliling dengan angin bendang...!Kat rumah hanya dalam parking area jer...!!











Saturday, 29-Aug-2009 19:23 Email | Share | | Bookmark
Buka Puasa @ Laguna Park-Pulau Indah.

Waktu yg dinanti2kan sepanjang Ramadhan....!!
Selera aku ker Nelayan yg nak dilayan...?
Selat yg bersih,boleh main jetski.
View all 20 photos...
Hari ini kita menyertai majlis berbuka puasa di restoran kepunyaan kawan2 mama.Ada 5 table yang sempat datang.

Lokasi;Selera Nelayan,Laguna Park,Pulau Indah.
Menu ; Seafood...katanyer..! (Dah logiknyer kat tepi laut......?Kalau biasa2 jer,tak yah lah g jauh2...).

Lokasi yg bersih dan menarik.Cuma perlukan promosi yg berterusan supaya boleh menyaingi "Tanjung Gila" dan Muara Ikan Bakar kat Pelabuhan Klang tu.

Cuma nak tolong promotekan restoren kekawan kt FP nih....
Walaupun masjid hanya beberapa ratus meter sahaja dari restoran ni,lebih bagus kalau ada kemudahan surau yg lebih sempurna dimasa akan datang....!

...(Ayah)...

Menjelang Maghrib kat Lombong @ Kg.Gajah,Perak tempohari.

(Foto oleh Sdr.Samsi-Canon)



















Sunday, 23-Aug-2009 08:30 Email | Share | | Bookmark
Belalang Kunyit.

Belalang kunyit.!?
Pernah dengar kawan makan belalang ni...
Kat kampung selalu jumpa bawah daun pucuk ubi..
View all 6 photos...
Kali ni giliran belalang kunyit(panggilan kami kpd menatang ni) punya FP lak...antara pengunjung laman sekangkang kera kita.Memang selalu nampak belalang ni lepak kat depan rumah,tapi biasanyer tak sempat nak shoot.
Hari ni selepas balik dari Bazar Ramadhan,ternampak sang belalang dan terus amik D60....

Nota;"Sayang" semalam ikut ayah dan Haziq ke surau utk terawikh,tapi sampai jer kat surau,dia takut tengok orang ramai dan berundur.Kami ingat dia balik kerumah semula (dalam 100 meter jer),tapi selepas tu Mama tak nampak "sayang" dah..Mana agaknyer dia..Adakah tersesat..?? atau kena buli ngan kucing2 lain disepanjang jalan..?

24/8/09
"Sayang" dijumpai semula disurau.Mungkin ramai"kawan" kat situ menyebabkan dia tak teringat rumah atau banyak sisa makanan kat surau selepas berbuka puasa menyebabkan dia tak kisah kalau tak balik.Bertuah punya kucing..!Tapi dia ikut Haziq balik rumah selepas solat terawikh.....
...(Ayah)...





Yang ini kami jumpa dilaman Acu,di pokok anggur nya.(30/8/09)




Friday, 21-Aug-2009 18:30 Email | Share | | Bookmark
Manhattan Fish-sebelum Ramadhan.

Tgh order menu.
Lain macam punyer senyum jer..?
Atuk Kuroda..dah berjanggut dan botak!
View all 13 photos...
Semalam Atuk Kuroda telefon,nak ajak makan2 sebelum bulan posa.Lagipun memang dah lebih sebulan tak jumpa dia dan makan2 ngan dia selepas BON ODORI hari tu..Kebetulan Ayong pun hari ni balik cuti dari asrama,terus bersiap ke Subang Jaya.Tempat makan yg biasa...kat SUBANG PARADE...!

Tak banyak citer yg keluar kerana banyak makanan yg masuk mulut..hehe
Apa2 pun selamat berpuasa esok......

Kalau ada masa nanti nak ajak Atuk lagi berbuka posa...hehehe.. dan sentiasa Atuk Kuroda yg tolong bayarkan..

...(Ayah)...

Nota1;1st Audit utk TS 16949 semalam berlangsung dengan jayanya......
Bulan Nov akan berlangsung 2nd Audit pulak....ARGHHHhhh...lega....


Nota2;Bila Atuk berjanggut dan botakkan kepala...macam hero animasi kartun Jepun jer...(Dragon Balls Z kut..?)












[<<  <  12  13  14  15  16  17  18  [19]  20  21  22  23  24  25  26  >  >>]    [Archive]

© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net